Ketahui Cara Sihat SEMULAJADI Yang Jauh Lebih Selamat Daripada Mengguna Produk Kesihatan Sembarangan.

Berikan saya 10 minit untuk cerita lebih lanjut, kerana ia pasti akan mengelakkan anda menjadi mangsa 'kezaliman' sebahagian produk kesihatan di luar sana... mungkin juga menyelamatkan NYAWA anda kelak!

author-img
RE: Kepada yang mahu sihat cara selamat lagi berkesan.
From: Ruzita Hamid
 

 


Kawan-kawan/professor/surirumah/encik/cik/puan,

Zaman sekarang, pelbagai ubat-ubatan dengan mudah mampu diperolehi di internet seperti di Facebook, Google, laman web dan pelbagai platform yang ada dijual secara online. Anda hanya perlu cari, dan kemudian buat pembayaran. Barangan akan sampai ke rumah anda. Semudah itu!

Saya bukanlah seorang doktor. Tapi saya seorang yang sudah membuat kajian ringkas, membaca panduan doktor yang jujur lagi berpengalaman dan saya sendiri pernah berbincang dengan mereka yang terlibat secara langsung menjual pelbagai 'ubat-ubatan' mahupun suplemen kesihatan kepada orang ramai.

 

Berdosalah Saya Jika Saya Rahsiakan Fakta-Fakta Ini

Sebagai seorang Islam, amatlah berdosa kepada saya jika saya menyembunyikan fakta sebenar. Saya mahu anda semua tahu apa yang saya tahu - dan selepas itu anda buat pertimbangan anda sendiri.

 

BAHAYA Beli Suplemen Kesihatan TANPA Nasihat Doktor...
  • Akan memberikan efek lain sebagai kesan sampingan, sama ada jangka pendek atau jangka panjang.

  • Setiap suplemen kesihatan yang dijual secara online, tidak semestinya ia sesuai untuk anda. Situasi setiap manusia adalah berbeza. Anda perlukan pakar kesihatan untuk menilai sama ada ia sesuai untuk anda atau tidak.

  • Walaupun ia sekadar minuman seperti kopi untuk 'kejantanan' dan kesihatan, anda perlu siasat. Jika rujuk pada testimoni, memanglah semuanya baik. Bagaimana dengan mereka yang mengalami perkara negatif, adakah sanggup mereka sebarkan kepada umum? Sudah tentu tidak! Mereka pasti akan diamkan.

  • Sudah banyak rekod kesan sampingan untuk sebahagian produk kesihatan yang dijual - yang tidak diceritakan kepada umum.

  • Adakah anda mahu jadi sebahagian daripada mangsa 'ketamakan' sesetengah pihak?

Coretan saya ini pasti akan TIDAK digemari oleh mereka yang menjual suplemen kesihatan dan pelbagai jus minuman yang dikatakan 'kononnya' terbukti merawat pelbagai penyakit. Saya terpaksa bersikap jujur, demi kebaikan anda semua rakyat Malaysia. (dalam masa yang sama, saya tidak menafikan mungkin ada suplemen yang benar-benar berkesan untuk mengembalikan kesihatan anda yang tertentu. Wallahu a'lam).

Betul, makan makanan kesihatan juga orang kata, sebagai sebahagian daripada usaha kita untuk sihat. Tapi, AWAS! Mungkin usaha kita itu menjurus dan menjebakkan kita ke dalam 'lembah kebinasaan'. Oleh itu, saya nasihatkan anda berhati-hati dengan ubat-ubatan atau suplemen kesihatan yang dijual di luar sana, tanpa nasihat doktor.


“20 Produk Jenama Lain, Tapi Hasil Dari Kilang Yang Sama...”

Rakan saya yang diberi nama sebagai encik Ahmad, mempunyai rakan-rakan yang menjual produk kesihatan dan kecantikan. Apa yang sebenarnya berlaku adalah, walaupun puluhan produk dengan jenama berbeza dijual, kesemuanya adalah dari kilang yang sama. Ada kilang di Thailand, Amerika dan sebagainya.

Dan mungkin anda perasan testimoni-testimoni produk yang digunakan adalah sama? Ini kerana testimoni-testimoni itu datang dari kilang yang sama, mereka mengguna pakai dan belum tentu ia berkesan untuk anda.
Encik Ahmad X.

"Ingat, mereka bukannya mahu mencuba produk tersebut terlebih dahulu kepada ribuan malah puluhan ribuan pengguna di luar sana, sebelum menjual. Sedangkan ubat yang dihasilkan oleh doktor pun memerlukan ratusan kali ujikaji kepada ribuan pengguna sebelum ia dijual kepada umum".


“Suplemen, Bukan Ubat...!”
Penjual produk-produk kesihatan ini sendiri TIDAK menjamin keberkesanan. Oleh sebab itulah, apabila mahu mendapatkan lesen menjual di Malaysia, mereka TIDAK boleh menamakan produk kesihatan mereka sebagai UBAT, tetapi sebagai SUPLEMEN. Ini menunjukkan betapa mereka sendiri TIDAK yakin akan keberkesanan produk.

Walaupun mereka kata ianya untuk tujuan marketing dan keselamatan, anda harus ingat, yang terkena adalah anda sebagai PENGGUNA.
Encik Akmal Y

 

 
“Mencegah Lebih Baik Daripada Mengubati”
DKenapa perlu bersusah-payah membeli produk yang mahal, yang belum tentu dijamin berkesan?

Bukankah lebih baik jika kita mula menjaga kesihatan dari sekarang?
Puan BXXXX

"Bukankah mencegah dari produk kesihatan meragukan itu, lebih baik daripada merawat apabila sudah terkena 'musibah' kelak ?!"

NAUZUBILLAH! Minta dijauhkan dari penyakit berbahaya.


Sila sambung baca lagi mesej saya ini ....

 

Halal & GMP BUKAN Bermakna Ia Ubat Berkesan...
  • Tahukah anda, GMP bermaksud Good Manufacturing Practice ia bermaksud produk itu dihasilkan melalui kilang yang mengamalkan praktis pengilangan yang baik, kemas dan professional. Namun, ia bukanlah menjamin sejauh mana keberkesanan produk itu mengembalikan kesihatan anda.

  • Halal menurut JAKIM bermaksud pihak JAKIM sendiri telah membuat kajian bahawa produk-produk kesihatan yang dijual tidak mengandungi sebarang unsur haram mahupun kandungan mudarat. Tetapi ia hanya mengesahkan 'kehalalan'  sesebuah produk, bukannya keberkesanan.

  • Jika produk kesihatan itu berkesan mengembalikan kesihatan, TIADA JAMINAN bahawa ia tiada efek negatif untuk jangka panjang.

Saya bukan mahu menakut-nakutkan anda, tapi saya mahu anda berfikir dan menimbang ... bahawa

 

Contoh 1 : Pernah Dengar Vitamin B17? Ia Adalah RACUN!
  • Apa yang membimbangkan - ada puluhan produk kesihatan di Malaysia yang kononnya akan memberikan kesihatan kepada pengguna dengan dakwaan kononnya kaya dengan vitamin B-17.

  • Tapi hakikatnya ia adalah racun. Mahu tahu lebih lanjut? Sila teruskan bacaan di bawah ini...

Di atas adalah salah satu produk yang kaya dengan vitamin B-17 yang kononnya boleh merawat 101 macam jenis penyakit! (produk ini 'diblurkan' untuk tujuan keselamatan dan mengelakkan keaiban - rujuk www.AididMuaddib.blogspot.com)

 

Dengan hanya kaya B-17, ia mampu merawat dari penyakit kronik sehingga kepada anti-penuaan? Biar betul. Sedangkan pakar perubatan dan pakar kesihatan pun belum menjumpai penawar yang boleh merawat puluhan penyakit kronik walaupun bidang perubatan adalah bidang yang sangat saintifik dalam mengkaji ubat-ubatan sejak ratusan tahun dahulu lagi! Jika ia sudah terbukti, kenapa tidak diuji sendiri oleh doktor dan pakar perubatan di luar sana? Kenapa ia hanya dibuktikan oleh pengasas produk kesihatan tersebut? (- rujuk www.AididMuaddib.blogspot.com)

 

Doktor penipu mendakwa B-17 sebagai ubat!

Laetrile adalah nama saintifik bagi B-17, yang didakwa oleh Dr Earns T. Krebs dan mendakwa kononnya berjaya merawat penyakit kanser sekitar 50-an dan 60-an. Malah telah digunakan oleh ramai saintis. Ia langsung TIDAK diluluskan oleh pihak FDA (Food and Drug Administration - Pendaftaran Dadah dan Makanan di AMERIKA).

Dr Earns T. Krebs dan Dr Krebs Sr sudah terkenal sebagai doktor yang memalsukan penemuan dan kajian mereka, antaranya mendakwa pasrley boleh merawat selsema, batuk dan pneumonia sehingga memasarkannya di San Francisco sebagai ubat. Namun tembelang mereka pecah, apabila pada 1920-an, syarikat mereka dirampas atas dakwaan penipuan dan scam. Dan banyak lagi rekod buruk mereka.

Malah, Dr Ian MacDonald dan Dr Henry Garland (rujuk gambar di atas), kononnya telah membuat kajian tentang keberkesanan Laetrile atau 'vitamin B-17'. Tetapi akhirnya diketahui, mereka telah memalsukan penemuan dan kajian tersebut. Malah mereka juga orang yang sama mengatakan merokok itu tidak memudaratkan! Kalau dah penipu, memang penipu selamanya.

Maaf, ini adalah kisah benar yang berlaku di Amerika Syarikat...

(-Rujuk : https://www.chrisbeatcancer.com/b17-laetrile-alternative-cancer-treatment-suppressed-50-years/)

 

Cyanide adalah racun!

 Pernah dengar kesah Jonestown? Ada la dulu pada tahun 1970-an satu geng ajaran sesat yang dipanggil sebagai Peoples Temples yang diketuai oleh si tok guru Jim Jones yang akhirnya menyebabkan 909 mati katak kerana cyanide-poisoning (keracunan sianida). Tahukah anda, B-17 daripada biji aprikot boleh mengakibatkan keracunan sianida?!

(- rujuk www.AididMuaddib.blogspot.com)

 

Adakah anda mahu jadi sebegini? Nauzubillah. Ini adalah kematian disebabkan minum 'racun sianida', yang turut sama berpotensi diperolehi dari ekstrak biji aprikon. Sedangkan pihak FDA Ameria dan KKM sendiri tidak membenarkan vitamin B17, siapakah kita yang tiada latar belakang doktor untuk menafikan fakta ini?

Oleh itu, berhati-hati dalam menggunakan produk yang kononnya 'Vitamin B-17'!

Kesimpulannya, tiada bukti ia merawat kanser dan penyakit kronik.

 

 

Contoh 2 : Spirulina Sangat Popular, Tetapi ...
  • Hampir setiap syarikat jualan langsung menjual produk kesihatan seperti spirulina. Ia adalah produk yang amat laris di pasaran kerana dikatakan mempunyai kadar protein yang tinggi dan bagus untuk pembangunan minda. (-rujuk : http://drzubaidi.com/blog/?p=2623).

  • Setiap suplemen kesihatan yang dijual secara online, tidak semestinya ia sesuai untuk anda. Situasi setiap manusia adalah berbeza. Anda perlukan pakar kesihatan untuk menilai sama ada ia sesuai untuk anda atau tidak.

  • Lihat antara kesan risiko spirulina yang dijual kepada umum:

Ini hanyalah sebahagian daripada risiko demi risiko dari ubat-ubatan yang dijual kepada umum, tidak kiralah oleh syarikat mana.

Apa yang kita bimbang, syarikat-syarikat tersebut lebih mementingkan keuntungan berbanding keselamatan dan kebajikan pengguna produk.

Ingat, jika produk tersebut sudah tidak selamat lagi, adakah syarikat akan beroperasi? Sudah tentu amat payah!

 

Bukan Semua Suplemen Adalah Racun, Tapi Sekali Cuai, Nahas Padahnya ...
  • Saya bukanlah seorang doktor yang mengkaji kesemua produk kesihatan yang berada di pasaran. Malah, belum tentu mereka ada masa untuk mengkaji, KECUALI .

  • Setiap suplemen kesihatan yang dijual secara online, tidak semestinya ia sesuai untuk anda. Situasi setiap manusia adalah berbeza. Anda perlukan pakar kesihatan untuk menilai sama ada ia sesuai untuk anda atau tidak.

  • Walaupun ia sekadar kopi untuk 'kejantanan' dan kesihatan, anda perlu siasat. Jika rujuk pada testimoni, memanglah semuanya baik. Bagaimana dengan mereka yang mengalami perkara negatif, adakah sanggup mereka sebarkan kepada umum? Sudah tentu tidak! Mereka pasti akan diamkan.

Lorem ipsum dolor sit am

 

 

Cara 'Lama' Bukan Bermakna Anda Lambat Sihat!

Orang kata, bersenam dan jaga pemakanan itu adalah cara 'kuno' untuk sihat.

Anda silap!

Sebenarnya, walau apa pun jenis produk yang anda gunakan, yang penting adalah gaya hidup anda, bagaimana anda menguruskan kesihatan anda dan bagaimana untuk kekal sihat sepanjang masa.

Walaupun kata orang, ia kaedah lambat, tetapi ia sangat berkesan. Terlalu mendadak kurus juga berbahaya. Untuk sihat, aktiviti dan cara hidup kita kena 'steady'  dan satu per satu supaya tidak memberikan kesan sampingan kepada diet kita.

 

 

Kenapa Perlu Bayar RM2,400 Setahun Sedangkan Ada Cara Sihat Dengan PERCUMA?

Kenapa susah payah untuk membayar ratusan malah ribuan ringgit untuk kesihatan yang belum tentu terjamin?

Nak kurus bukan tak boleh.

Tapi bukankah ada cara yang lebih baik dan jauh lebih selamat dalam menguruskan berat badan?

Bukan setakat bersenam, malah di luar sana ada banyak perkara kita perlu tahu sebelum kita boleh memastikan kesihatan kita terjaga.

 

 

 

Contoh 3 : Meninggal Kerana Ubat Kurus ...

Petikan :

"Kalian. Nak kongsi cerita sedih (di sini). Ada seorang perempuan di sekitar kawasan aku ni, meninggal dunia sebab makan produk kuruskan badan. (akibatnya), pembuluh darah dia pecah, sampaikan dia muntah darah.

Dia ni baru sahaja bertunang, jadi (dia ambil produk kuruskan badan tu), untuk kelihatan cantik masa persandingan nanti. Tunangnya pun kurus dan hensem orangnya (jadi mungkin sebab tu dia nak sangat kuruskan badan). Tunangnya bukan kisah sangat badannya, tapi yalah perempuan kan. Simpati juga - tunang dia bukan main sedih. Sedih sangat.

Oh, ubat tu namanya XXXXX XX. Sekarang ni kan banyak produk tiruan. Manalah tahu kot-kot dia beli produk tiruan, (siapalah tahu, kan?).

(Oleh itu), marilah kita kurus secara sihat. Al-Fatihah untuk almarhumah."

 

dan juga yang ini ...

... adakah anda masih berani jamin produk kesihatan yang anda nak beli itu selamat?


“Kenapa Perlu Sihat Semulajadi...?”
Sihat secara semulajadi melalui penjagaan pemakanan, diet seimbang dan senaman yang boleh dilakukan di mana-mana perlu dilakukan.

Ini kerana cara semulajadi ini lebih selamat, tiada kesan sampingan dan anda tidak terdedah kepada bahaya demi bahaya dalam produk-produk kesihatan yang anda beli.
 

"Sihat Melalui Cara Diet & Senaman-Senaman Tertentu, Adalah JAUH LEBIH SELAMAT Berbanding Menggunakan Produk Kesihatan Yang Belum Tentu Selamat Untuk Anda Dalam Masa Jangka Panjang"


“Nak Kurus ATAU NAK Sihat?”
Sebenarnya, anda perlu jadi kedua-duanya. Jadi kurus dan sihat.

Macam mana nak kurus dan sihat?

Bukanlah kurus itu sehingga kurus kering tanpa zat. Dan bukan pula kurus yang tetap kurus walaupun makan banyak. Tapi kurus yang mengamalkan cara hidup sihat dan pemakanan seimbang - adalah kurus yang sihat.
Noridah Ismail

 

"Kurus Yang Sihat, Akan Memudahkan Anda Melakukan Kerja-Kerja Seharian TANPA Cepat Penat. Orang Tidak Sihat Akan CEPAT Penat!"

 

 

Kenapa Anda Wajib Sihat & Langsing Cara Semulajadi? ...
  • Tiada kesan sampingan sama ada jangka pendek mahupun jangka panjang, jika mengikut diet pemakanan dan cara hidup yang sihat.

  • Dengan sihat, anda TIDAK lagi selalu penat. Nak tolong isteri, bakal mertua dan sebagainya. Kalau tak rajin, apa orang kata nanti?

  • Anda akan hidup bahagia dan TIADA tekanan.

  • Kerja anda di pejabat mahupun di mana-mana syarikat akan lebih efektif dan produktif. Akal yang sihat datang dari tubuh badan yang sihat. Tak gitu?

Jom kita KURUS dan SIHAT cara semulajadi.

 

 

 

Anda Sibuk? Tidak Sempat Bersenam?  --> Kami Ada 101 Cara!

Saya faham anda sibuk. Saya juga faham anda seorang yang sentiasa mahukan tubuh badan cergas sepanjang masa walaupun anda TIDAK mempunyai banyak masa untuk bersenam.

Oleh sebab itu, saya telah datangkan satu PANDUAN KHAS bagaimana anda boleh kurus dan sihat dengan mengamalkan cara hidup sihat serta diet pemakanan... dan anda perlu tahu PERATURAN-PERATURANNYA supaya anda tidak melakukan kesilapan dalam keinginan mahu menjadi sihat.

 

  • Bagaimana kurus tanpa perlu sengsara.

  • Bagaimana menghidangkan makanan sedap dan lebih menyihatkan.

  • Bagaimana menjalani gaya hidup sihat, yang ramai salah faham.

  • Jadual senaman yang anda boleh lakukan, juga bagi mereka yang sibuk.

  • Fakta demi fakta bagaimana menjaga diet seimbang untuk langsing jangka panjang.

  • Bagaimana makan banyak, tapi MAKIN sihat. Nak tahu?

[Produk ini adalah dalam format e-book (.pdf). Panduan ini akan dihantar melalui email SAHAJA].

 

 

 

Sihatlah Cara Paling Selamat --> Pelbagai Tip Jaga Pemakanan!

Untuk Modul 1, kita akan belajar bagaimana untuk sihat dengan menjaga diet pemakanan yang seimbang.

 

 

[Produk ini adalah dalam format e-book (.pdf). Panduan ini akan dihantar melalui email SAHAJA].

  • Panduan yang mengajar bagaimana cara penjagaan pemakanan dan diet seimbang yang betul dan tepat.
  • Bagaimana menghidangkan makanan cara sihat, di samping menambahkan kelazatan makanan anda - TANPA perlu 'sengsara'. Ada cara untuk makan dengan sihat dan sedap!

Module 1 - Diet Pemakanan Seimbang PRAKTIKAL

1. Bagaimana hidangan sepatutnya ketika makan bersama keluarga. Adakah boleh dibiarkan keluarga makan apa saja yang dihidangkan? Bolehkah hidang dengan kuantiti yang banyak - dan jika boleh, bagaimana melakukannya? (m/s 3)

2. TIGA unsur makanan untuk dinner atau makan malam anda, iaitu ___, __ dan ___. (m/s 4).

3. Anda hanya dibenarkan makan malam sehingga jam _____ sahaja. Selepas itu, anda DILARANG.

4. Satu jenis makanan di kala perayaan yang menyihatkan, yang anda boleh juga hidangkan kepada keluarga anda. Dan cara bagaimana menyediakannya dengan cara yang menyihatkan. (m/s 5).

5. Bagaimana anda boleh merebus tetapi dalam masa sama menambahkan kelazatan hidangan, iaitu dengan menambah DUA benda rahsia ni. Anda pasti mahu mencubanya. Slurp, sedap! (m/s 8).

6. Bagaimana memanggang daging merah yang memberikan rasa rangup! (m/s 10).

7. Cara terbaik untuk sarapan yang lebih menyihatkan daripada membeli di kedai makan atau Star Bucks! (m/s 12).

8. PANTANG LARANG dalam mengambil protein. Anda wajib tahu. (m/s 13).

9. Tip-tip terbaik bagaimana merancang senaman anda. Malah contoh disediakan sekali, yang anda boleh lakukan hanya dari dalam rumah. (m/s 14).

10. Satu jenis 'cooker' yang diberi nama _____. Ia sangat menjimatkan masa dan menyihatkan anda. Anda perlu guna alat ini. Ia membantu TIGA cara menyihatkan anda. Nak tahu, kena baca la, serta cara bagaimana menggunakannya. (m/s 15).

11. Ketika membuat roti atau pasta, anda digalakkan menggunakan tepung gandum dari produk ____ kerana ia bagus untuk kesihatan anda.

12. APA yang anda perlu berhati-hati dengan karbohidrat. (m/s 19).

13. Saiz hidangan karbohidrat yang bagaimana bagus untuk kesihatan. (m/s 20).

14. Masak dengan ____. (m/s 21).

15. CARA terbaik untuk menulis diari pemakanan anda. (m/s 23).

16. TIGA cara untuk menghidangkan sayur dengan rasa yang lazat! (m/s 31).

17. Kenapa anda TIDAK boleh lupa makanan tengah hari dan bagaimana cara makan sebenar di waktu tengah hari. (m/s 32)

18. Bagaimana menimbulkan selera pada sayur dengan ____ sayur. (m/s 35).

19. Bagaimana mengawal diri anda dalam bab pemakanan.

20. Pelbagai jenis MAKANAN RINGAN yang menyihatkan untuk anda. (m/s 47).

21. dan pelbagai lagi tip dan panduan yang disediakan dalam panduan yang ada 58 muka surat ini.

 


Bagaimana pula dengan Panduan 101 Cara Kurus SemulaJadi?

[Produk ini adalah dalam format e-book (.pdf). Panduan ini akan dihantar melalui email SAHAJA].

Panduan ini memaparkan 101 tip untuk anda hidup dengan gaya hidup yang sihat.
Modul 2 - Cara Kuruskan Badan Semula Jadi

Tip 1-5 : Bagaimana minum air yang menyihatkan.

Tip 6-9 : Bagaimana makan makan buah-buahan yang menyihatkan dan bagaimana untuk menyediakan jus buah-buahan yang disediakan sendiri.

Tip 10 - 12 : Bagaimana makan sayur dan fiber dengan baik.

Tip 13 : Anda perlu periksa kandungan _____ bagi apa yang anda makan.

Tip 14 - 16 : Cara terbaik mengawal makanan, apa yang perlu dikawal dan bila masa sesuai untuk makan.

Tip 17 - 18 : Bagaimana cara makan snek, dan snek apakah yang terbaik.

Tip 19 - 20 : Bagaimana cara menyediakan teh dan kopi. Dan apa yang berbahaya apabila menyediakan teh dan kopi.

Tip 21 : Apa yang anda perlu periksa sebelum membeli makanan yang dipek bungkus.

Tip 22 : Apa yang anda perlu buat jika mengambil kalori melebihi daripada apa yang anda perlukan.

Tip 23 : Makanan apa yang perlu dijauhi.

Tip 24 : Jangan ______ rutin makanan anda.

Tip 25 : Cara terbaik makan sayur adalah ____.

Tip 26 : Bagaimana membataskan makan telur.

Tip 27 : Coklat. Adakah ia baik untuk kesihatan? Jawapan ada di Tip 27 ini.

Tip 28 : Kenapa anda perlu pilih kumpulan makanan berbeza setiap hari.

Tip 29 : Hindari minuman yang ada DUA perkara ini.

Tip 30 : Masa terbaik untuk sarapan. Adakah ia perlu mengenyangkan?

Tip 31 : Mitos tentang karbohidrat.

Tip 32 : Kuantiti sepatutnya bagi protein bagi membaiki tisu-tisu yang rosak dalam tubuh badan.

Tip 35 : Daging putih VS daging merah. Apa itu daging putih dan daging merah? Yang mana satukah lebih baik.

Tip 36 : Roti terbaik untuk dimakan.

Tip 37 : Semakin anda kurang makan daging _____ ini, semakin mudah anda menurunkan berat badan anda. Daging apakah itu?

Tip 39 : Berapa kalikah makan yang bagus untuk penghadaman? Ramai rakyat Malaysia salah dalam mengatur jumlah berapa kali mereka makan sehari.

...

Tip 45 : Kuali yang bagaimana mengurangkan kadar penggunaan minyak. Anda WAJIB tahu.

Tip 46 - 47 : Bagaimana menyediakan sayur. Dan ada SATU jenis sayur yang mempunyai kandungan vitamin yang tinggi di samping mengekalkan bau nafas yang segar.

..

Tip 49 : Cara diet yang salah sangat merbahaya. Anda perlu tahu.

Tip 50 : Bagaimana menambah air liur dan kenapa anda perlu melakukannya. dan bagaimana.

...

...

...

 dan banyak lagi sehingga 101 Tip yang powerful untuk gaya hidup sihat anda!

 


Sebenarnya banyak lagi yang dikongsi dalam panduan ini, dan boleh dikatakan banyak juga saya sendiri tidak tahu, sebelum saya menemui jawapan demi jawapan untuk hal kesihatan anda.

Apa Yang Anda Benci Itulah, Yang Baik Untuk Anda

Mungkin anda benci untuk mengamalkan gaya hidup sihat dan cara makan yang sihat.

Namun inilah cara SEBENAR untuk anda kuruskan badan anda.

Apa yang anda benci atau kurang suka inilah, yang sebenarnya baik untuk kesihatan anda.

 

Anda TIDAK Perlu 'Sengsara', Jika Ada Ilmu Cukup

Namun, jangan bimbang --> kerana saya juga dedahkan bagaimana sediakan makanan yang sedap lagi menyihatkan. Bagaimana nak hidang sayur dengan sedap dan bagaimana mempelbagaikan perisa untuk juadah makanan lain. Anda tidak perlu sengsara untuk sihat. Itupun jika anda tahu cara-caranya.

Saya kadangkala kasihan dan simpati melihat mereka yang sengsara dan menahan lapar sehingga kepenatan longlai tak bermaya - lantaran kerana mahu sihat dan kurus.

Ketahuilah, itu adalah cara yang salah.

Cara untuk langsing dan sihat adalah sebenarnya 'tidaklah ekstrem' dan 'tidaklah memeritkan'.

Malah, anda akan rasa sedap, seronok dan santai mengikuti pelan dan cara pemakanan yang sihat lagi menyedapkan ini.

 

 

Berapakah Nilai Harga Untuk Jadi Sihat, Hidup Bahagia & Tidak Sakit Kronik Ini?

Berbanding dengan nilai ilmu kesihatan ini, anda mampu mencegah pelbagai penyakit merbahaya.

Dengan ilmu kesihatan dan diet pemakanan yang betul, anda TIDAK perlu lagi ubat-ubatan mahupun suplemen kesihatan, yang boleh menjangkau ribuan ringgit jika diambil secara berterusan.

Nasihat saya, panduan dan ilmu kesihatan ini jauh lebih bernilai daripada kesihatan yang anda bakal perolehi sepanjang hidup anda.

Malah, anda boleh ajar ilmu yang sama ini kepada ahli keluarga dan kaum kerabat anda - dalam menguruskan badan secara semulajadi dan menjaga pemakanan tanpa perlu mengikat perut.

 

 


Jika TIDAK Berpuas Hati, Wang Anda Akan Dikembalikan Dalam Tempoh 30 Hari Selepas Pembelian

sealSaya faham, dengan pembelian 'Sihat Cara Selamat' ini, saya akan menerima DUA panduan ebook yang sangat berguna dan berkuasa dalam mengajar saya cara hidup sihat dan cara kurus yang semulajadi. Saya juga faham bahawa cara ini langsung TIDAK berisiko apatah lagi untuk memberi kesan sampingan kepada saya, kerana ianya 100% selamat untuk diamalkan. Malah saya yakin ilmu yang dikongsi cukup terkini termasuk praktikal bagaimana melakukannya. Tinggal lagi saya sendiri sama ada mahu mengamalkannya atau tidak.

[Ebook akan dihantar dari 24 jam - 72 jam selepas anda melakukan pembelian.]


Belajarlah Untuk Sihat Dari Sekarang,
Ruzita Hamid

P.S. Panduan ini dihasilkan dengan ilmu, kajian dan pengalaman yang baik. Ia dihasilkan dengan kualiti dan niat membantu anda.

P.P.S. Cara ini lebih berkesan dalam melangsingkan tubuh badan anda, walaupun ia mengambil lebih panjang masanya. Namun ia jauh lebih baik dan berkesan berbanding memakai suplemen kesihatan dan produk kuruskan badan yang mengambil masa pendek tapi dibimbangi ada kesan sampingan jangka panjang yang anda sendiri TIDAK sedari..

 

 

 

Kenapa Anda Masih Belum Kurus & Sihat? ...
  • Anda TIDAK mengambil berat setiap perincian cara hidup sihat yang semula jadi.

  • Anda TIDAK mengamalkan ilmu asas dan intermediate yang ramai juga tidak tahu sebenarnya.

  • Anda perlu UBAH cara hidup dari sekarang. Panduan ini akan mengajar bagaimana menjadikannya sebagai cara hidup anda.

  • TIADA panduan yang mengajar bagaimana makan cara sihat yang sedap!

  • TIADA fakta sebenar tentang cara senaman yang ringan dan TIADA maklumat cara makan yang menyihatkan tanpa perlu sengsara.

Anda perlukan ilmu yang TEPAT dan SESUAI untuk kesihatan anda.

 

Cara Hidup Sihat Perlu Dibina Dari Sekarang

Anda TIDAK akan terus kurus dan sihat dalam masa 2-3 hari. Ia perlukan masa. Ia perlu anda jadikan SIHAT itu sebagai cara hidup. Bukannya melantak tanpa peraturan dan kemudian baru nak kuruskan badan. Walau apapun produk yang anda gunakan, jika cara hidup anda TIDAK SIHAT dan tidak menepati panduan pemakanan yang betul, ia hanya akan menjerat diri anda sendiri - dan anda akan GEMUK dan TIDAK SIHAT semula dalam masa terdekat.

Belajar sekarang, dan masih ramai tidak tahu maklumat yang saya kongsikan dalam panduan ini.

 

Kenapa Saya Jual 'Panduan Kesihatan' Ini?

Tiada salahnya saya menjual panduan kesihatan sebegini, kerana sudah pasti ia tidak memudaratkan. Malah, saya mahu menyedarkan masyarakat tentang bagaimana untuk sihat cara betul dan mengatur aktiviti harian anda. Panduan ini dihasilkan dengan tersusun dan bahasa yang mudah bagi membantu mereka memahami apa mesej yang ingin saya sampaikan.

Untuk permulaan, saya jual dengan harga promosi sementara waktu promosi masih ada.

Saya juga berhak menaikkan harga panduan dalam format ebook ini, pada bila-bila masa TANPA sebarang notis.

Oleh itu, usah salahkan saya jika ia akan dinaikkan harga pada masa akan datang.

 


Apakah Yang Anda Akan Dapat Jika Membuat Pembelian Pada Hari Ini Juga?

Saya faham, dengan pembelian 'Sihat Cara Selamat' ini, saya akan menerima DUA panduan ebook yang sangat berguna dan berkuasa dalam mengajar saya cara hidup sihat dan cara kurus yang semulajadi. Saya juga faham bahawa cara ini langsung TIDAK berisiko apatah lagi untuk memberi kesan sampingan kepada saya, kerana ianya 100% selamat untuk diamalkan. Malah saya yakin ilmu yang dikongsi cukup terkini termasuk praktikal bagaimana melakukannya. Tinggal lagi saya sendiri sama ada mahu mengamalkannya atau tidak..

 




PENAFIAN : PIHAK PEMILIK LAMAN WEB TIDAK BERTANGGUNGJAWAB JIKA ADA PIHAK YANG TERSINGGUNG ATAU TIDAK PUAS HATI DENGAN KETEPATAN MAKLUMAT DIPAPARKAN DI LAMAN WEB INI. INI KERANA PIHAK KAMI HANYA MENGAMBIL MAKLUMAT DARI PAKAR-PAKAR DAN SUMBER MAKLUMAT YANG BOLEH DIPERCAYAI, DAN TIDAK SEWENANG-WENANGNYA MEREKA-REKA SEBARANG MAKLUMAT DI SINI.